Vauvajumppa


Käsivarret kuntoon.

Ota kapea haara-asento, nosta vauva lähellä vartaloasi ylös. Suorista kädet, koukista ja ojenna käsiäsi 4-6 kertaa. Muista joustaa polvista.


Reidet solakiksi.

Asetu suureen haara-asentoon. Pidä vauva sylissäsi ja kyykisty. Pysy hetki alhaalla ja suorista jalat. Toista liike 8-10 kertaa.


Vatsa litteäksi.

Asetu lattialle selinmakuulle. Ota vauva vatsasi päälle ja pidä hänen kädet käsissäsi. Nouse selkä pyöreänä istumaan. Laskeudu takaisin selinmakuulle. Toista liike 8-10 kertaa.


Pakarat piukoiksi.

Istahda polviesi päälle vauva sylissäsi. Nouse polviseisontaan noin 15 kertaa. Ollessasi polviseisonnassa kallista vartaloasi hieman taaksepäin ja takaisin pystyyn. Toista tämä 5 kertaa.


Jalat jänteviksi.

Ollessasi selimakuulla, aseta vauva koukussa olevien jalkojesi päälle vatsalleen makaamaan. Pidä hänestä tukevasti kiinni. Nosta ja laske sääriäsi rauhallisesti 10-15 kertaa.

Vinkki isille

- Ei tarvitse käydä salilla jos teet näitä liikkeitä kaksin- tai kolminkertaisilla toistoilla!

Lisätietoja vauvojen ja lasten hoidosta sekä vanhemmuudesta Mannerheimin Lastensuojeluliiton Hämeen piirin kotisivuilta

www.lapset.net